Wskazówki na lepsze zdrowie jesienią i zimą

Podziel się wiedzą!

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Gdy liście zmieniają kolor na złocisty, a dni stają się coraz chłodniejsze, każdy przypomina sobie o jesieni. Ale wraz z jesienią nadchodzą wszystkie problemy zdrowotne, jakie niesie ze sobą chłodniejsza aura. Oto kilka wskazówek, które pozwolą uciec przed infekcjami.

Zadbaj o aktywność

W miarę jak dni stają się coraz krótsze, staraj się, aby ćwiczenia były wykonywane wcześnie rano. Dodadzą Ci energii na resztę dnia oraz wzmocnią organizm.

Jedz sezonowe produkty

Spożywaj owoce i warzywa sezonowe, takie jak jabłka, brokuły oraz dynia. Sezonowe produkty to najlepszy sposób na dostarczenie odpowiednich składników odżywczych, witamin i minerałów do diety, pomagając ciału zachować zdrowie na jesieni.

Kontroluj odżywianie

Upewnij się, że jesz, ponieważ jesteś głodny, a nie tylko dlatego, że coś jest pod ręką. Jesienią łatwo jest przybrać na wadze, ponieważ generalnie nie jesteśmy wtedy tak aktywni, jak podczas cieplejszych dni.

Sięgaj po rozgrzewające jedzenie

Gorące posiłki, takie jak zupy i gulasze, sprawią, że poczujesz się lepiej podczas chłodniejszych dni. Rozgrzewają i dodają energii.


Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Zadbaj o odpoczynek

Ludzie częściej chorują na przeziębienia oraz walczą z infekcjami, jeśli są wyczerpani i zmęczeni. Wysypiając się zmniejszasz ryzyko infekcji.

Przewietrz się

Jesienią stosunkowo łatwo o przygnębienie oraz spadek nastroju. Właśnie dlatego postaraj się wyjść na zewnątrz, by zdobyć nieco witaminy D. Nie ma nic lepszego niż oddychanie świeżym powietrzem, aby poprawić samopoczucie i orzeźwić umysł.

Wspieraj układ odpornościowy

Pij dużo świeżej wody i jedz owoce oraz warzywa! To potwierdzone, że spożywanie czosnku w diecie, probiotyków i witamin pomaga twojemu ciału w walce z dolegliwościami jesieni.

Przygotuj się na nadejście niskich temperatur

Wyjdź jesieni oraz zimie naprzeciw. Oznacza to utrzymanie ciepła i odpowiedniej wilgotności w pomieszczeniach oraz noszenie ciepłej odzieży. Dzięki temu lepiej zniesiesz skoki temperatur.❖

Podziel się wiedzą!