Witaminy idealne na jesień

Podziel się wiedzą!

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Z okazji zbliżającej się jesieni warto dostarczyć organizmowi niezbędne składniki. Na jakie witaminy położyć teraz nacisk?

Jesienią ważne jest spożywanie witamin, które zapewnią Ci zdrowie i uodpornią na infekcje. Przyjmowanie suplementów sprawi, że dostarczysz wystarczającą ilość składników odżywczych i witamin, aby móc rozkwitnąć mimo jesiennej aury. Odpowiednio dobrane witaminy o tej porze roku pomogą Ci również chronić się przed wirusami, które ujawniają się szczególnie teraz, a także pomogą utrzymać zdrową skórę i wzrok. W takim układzie co zażywać jesienią?

Witamina A

Ma silne właściwości przeciwutleniające, które wspierają układ odpornościowy i funkcje narządów. Utrzymuje również zdrową skórę i wspomaga jej regenerację.

Witamina B

Ważne jest, aby przyjmować suplementy tego typu jesienią, ponieważ te witaminy są łatwo tracone. Witaminy z grupy B są niezbędne do utrzymania odpowiedniego poziomu energii i radzenia sobie ze stresem. Najlepiej jest przyjmować ich cały kompleks, ponieważ witaminy z grupy B kontrolują szeroki zakres funkcji organizmu:

  • B1 (tiamina), B2 (ryboflawina) i B3 (niacyna) – utrzymują zdrowy układ nerwowy, uwalniają energię z pożywienia oraz utrzymują zdrową skórę i wzrok.
  • B6 i B12 – są niezbędne podczas zajęć na świeżym powietrzu, ponieważ wspierają produkcję czerwonych krwinek i zapewniają prawidłowe funkcjonowanie mózgu i układu nerwowego.

Witamina C


Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Pomaga ciału kontrolować uwalnianie ciepła, chroniąc i utrzymując zdrowie skóry i komórek. Witamina C (wraz z witaminą E) jest również naturalnym przeciwutleniaczem, więc przyjmowanie jej jako jednego z jesiennych suplementów może zapobiec uszkodzeniu komórek. Ponadto witamina C zwiększa produkcję kolagenu, co pomaga chronić skórę przed uszkodzeniami słonecznymi. Witamina C jest również naturalnym lekiem przeciwhistaminowym.

Witamina D

Witamina D jest wytwarzana przez organizm dzięki promieniowaniu słonecznemu. Jednak polska pogoda jest bardzo nieprzewidywalna, dlatego wystarczający poziom nasłonecznienia, niezbędny do produkcji witaminy D, występuje u nas zwykle od maja do września, czasami października. Jesienią ważne jest przyjmowanie suplementów w celu zwiększenia niskiego poziomu witaminy D, ponieważ zapewni to utrzymanie zdrowych kości, zębów i mięśni.

Witamina E

Suplementy z witaminą E mają wiele zalet. Pomagają poprawić wytrzymałość fizyczną poprzez zwiększenie poziomu energii, a także mogą ograniczyć uszkodzenia mięśni w wyniku ćwiczeń.

Zdrowa dieta jest kluczowa, jednak rzadko można dostarczyć odpowiednią ilość cennych związków wraz z pożywieniem. Suplementy są przydatne do uzupełniania luk w diecie i zapobiegania niedoborom lub innym znaczącym problemom zdrowotnym. Dzięki temu możesz cieszyć się kolorowym sezonem jesiennym.✴︎

Podziel się wiedzą!