Twój przewodnik przetrwania grypy i przeziębienia!

Podziel się wiedzą!

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Według statystyk w ciągu roku dopadną Cię dwa lub trzy przeziębienia. Istnieje jednak mnóstwo sposobów na to, by ograniczyć ryzyko zachorowania lub skrócić przebieg choroby. Uzbrój się w odpowiednią wiedzę i przetrwaj sezon grypowy!

Każdy ma inny pomysł na walkę z przeziębieniem. Szczepionki, suplementy, odpowiednia dieta… można wymieniać tak bez końca. Który ze sposobów jest najlepszy? Zdania są podzielone, choć nauka wyróżniła niektóre z nich. 

Jedz jogurt na śniadanie

Żywe kultury bakterii wywierają zbawienny wpływ na odporność organizmu. Naukowcy odkryli, że spożywanie probiotyków zmniejsza szanse zachorowania o 12 procent. Prócz jogurtu warto włączyć w dietę kefir lub maślankę. Koszt niewielki, a ochrona przed wirusami całkiem spora.

Wietrz mieszkanie

Przebywanie w dusznym pokoju z przeziębioną osobą to gwarancja zachorowania. Dlaczego? Stężenie wirusów w powietrzu kumuluje się i łatwo o zarażenie. Uchylone okno wprowadza powietrze w ruch, a wirusy mają utrudnione zadanie. Przy okazji lepiej unikać osób kaszlących oraz kichających. Z ich ust wydostaje się mnóstwo drobnoustrojów.

Jedz grzyby

Jakiś czas temu zostały opublikowane wyniki ciekawego badania. Osoby, które zjadały gotowane grzyby shiitake codziennie przez miesiąc, ostatecznie miały w organizmie więcej komórek T biorących udział w procesie odpowiedzi immunologicznej. Zmniejszał się też poziom stanów zapalnych. Skoro tak, to dlaczego nie spróbować?

Nie dotykaj swoich ust

Pomysł o tyle dziwny, co teoretycznie prosty do wykonania. Nic bardziej mylnego! Przeciętny człowiek kładzie dłoń na nos lub usta nawet 3 razy w ciągu godziny. Dłonie to mała bomba biologiczna dlatego warto poćwiczyć silną wolę i trzymać ręce z dala od twarzy podczas bezczynności.

Zadbaj o regularny sen

Podczas snu organizm regeneruje się. Badania dowiodły, że osoby, które śpią mniej niż 7 godzin na dobę są 3 razy bardziej podatne na przeziębienie, niż osoby, które śpią co najmniej 8 godzin dziennie. Lepiej zrezygnować z zarwanych nocy…


Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Przepłukuj nos

Warto włączyć przepłukiwanie nosa do codziennej rutyny, najlepiej przed snem. Wystarczy roztwór przegotowanej wody i soli – przed użyciem całość należy oczywiście ostudzić. Płukankę stosuje się w postaci kropli. To pozwoli pozbyć się wirusów, które jeszcze nie zdążyły opanować organizmu.

Akupresura

Seria krótkich uciśnięć klatki piersiowej przez około minutę pomoże pobudzić grasicę, która zacznie wytwarzać więcej limfocytów T. To komórki, które atakują patogeny. Czynność należy powtarzać co kilka godzin.

Wypróbuj ekstrakt z bzu

Syrop z czarnych jagód bzu od setek lat jest znany jako silny środek antywirusowy. Świetnie sprawdza się podczas zapobiegania i leczenia przeziębienia. 15-mililitrowa dawka ekstraktu zażywana 4 razy dziennie potrafi niwelować objawy grypy przez nawet kilka dni! 

Poznaj moc zielonego curry

Chilli oraz inne ostre przyprawy oczyszczają zatoki, co przynosi ulgę podczas przeziębienia. Ponadto ostra papryka zawiera kapsaicynę, która udrażnia górne drogi oddechowe. Substancja szczególnie dobrze działa w postaci donosowego aerosolu. 

Jedz rosół

Nie każdy o tym wie, ale rosół spowalnia ruch białych krwinek odpowiedzialnych za zwalczanie zakażeń. Dzięki temu krwinki dłużej przebywają w obszarach ciała, które wymagają ich wsparcia. Jakby tego było mało – gorący rosół łagodzi ból gardła.

Unikaj pozycji leżącej

Kiedy leżysz na plecach, śluz gromadzi się w zatokach i może doprowadzić do wtórnego zakażenia. Po co ściągać na siebie problemy? Najbezpieczniejsza jest pozycja półleżąca i spanie pod kątem 45 stopni. Przy okazji poprawia się krążenie krwi w mózgu.

W ochronie przed przeziębieniem świetnie sprawdza się też przyjmowanie 75 mg cynku, spożywanie łyżki miodu i picie 2l wody dziennie. Ponadto warto nawilżać powietrze, inhalować się wrzątkiem z dodatkiem mentolu lub eukaliptusa oraz zadbać o aktywność fizyczną, która wzmocni organizm. Wtedy sezon grypowy stanie się mniej straszny!

Podziel się wiedzą!