Sposoby na wiosenne przesilenie

Podziel się wiedzą!

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Przyjazna aura zachęca do zmiany trybu życia, choć wiosenne przesilenie może odbijać się spadkiem formy oraz zmęczeniem, ponieważ organizm musi wybudzić się z zimowej stagnacji. W takim razie w jaki sposób wykorzystać wiosnę do szybkiej regeneracji?

Nawet specjaliści ds. medycyny naturalnej uważają, że wiosna jest idealnym momentem na podjęcie wszelkich działań naprawczych. Szczególnie, że wiele osób po zimie jest po prostu przemęczona. Organizm można wspomóc na wiele różnych sposobów – od prostej aktywności fizycznej po oczyszczającą dietę. Dzięki temu spadek formy podczas przesilenia wiosennego wcale nie będzie taki męczący.

Gimnastyka na świeżym powietrzu

W końcu jest cieplej, dlatego śmiało można korzystać z aktywności na świeżym powietrzu. Gimnastyka przygotuje Twoje ciało do aktywnego dnia oraz poprawi krążenie. Dodatkowo rozciąganie mięśni pomoże dotlenić wszystkie komórki. Jako substytut sprawdzają się też urządzenia typu Cardio w salach ćwiczeń.

Odwiedź saunę

Jeśli nie masz żadnych przeciwwskazań zdrowotnych, to warto rozpocząć sezon wiosenny od wizyt na saunie. Dlaczego? Dzięki temu zahartujesz organizm, polepszysz swoje samopoczucie i poprawisz krążenie. Sauna świetnie sprawdza się w eliminowaniu skutków przemęczenia oraz wzmacnia układ odpornościowy, jednocześnie detoksykując go poprzez pocenie. Na wiosenne przesilenie jak znalazł.

A może Nordic Walking?

To idealna recepta na siedzący tryb życia. Nordic Walking utrzymuje w dobrej kondycji praktycznie całe ciało i wcale nie musi być męczący, choć rozwija aż 90% mięśni. Ten rodzaj ćwiczenia szczególnie dobrze wpływa na układ krążenia wzmacniając go, a intensywniejsza wentylacja polepsza ukrwienie wszystkich organów. 


Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Zmień dietę

Nie musisz zmieniać na stałe swoich nawyków żywieniowych, choć dobrze jest włączyć do codziennych dań dużą liczbę warzyw i owoców. Ciekawym pomysłem jest również wprowadzenie na okres dwóch tygodni specjalnej diety warzywno-owocowej, która okresowo wyklucza produkty pochodzenia zwierzęcego i skupia się wyłącznie na roślinnych sałatkach, koktailach oraz innych podobnych daniach – jest rodzajem postu leczniczego. 14 dni wystarczy, by oczyścić organizm po zimie, a także zrobić pierwszy krok ku profilaktyce lub leczeniu nadwagi, nadciśnienia, zbyt wysokiego poziomu cholesterolu czy nowotworów. Jak to działa? Wraz z warzywami oraz owocami dostarczasz wielu enzymów, mikroelementów i witamin, dzięki czemu organizm alkalizuje się, odtruwa, samoczynnie wzmacnia mechanizmy regeneracyjne oraz stabilizuje zachodzące przemiany. Można wyróżnić kilka zasad takiej diety:

• Zalecane są owoce niskocukrowe oraz niskoskrobiowe warzywa

• Około 30 minut przed posiłkiem warto wypić owocowy sok

• Tłuszcz zostaje wykluczony z codziennego odżywiania

• Należy przestrzegać stałych godzin posiłków

• Sól zostaje zastąpiona ziołami (np. bazylią)

  • Wodę oraz różnorodne napary z ziół można pić praktycznie bez ograniczeń

W ciągu 2 tygodni odżywania warzywami oraz owocami dorosły człowiek spożywa aż 20-krotnie mniej tłuszczu, niż podczas tradycyjnego odżywiania, dzięki czemu minimalizuje szkodliwy wpływ tłuszczów trans, a organizm ma czas, by się zregenerować. Mózg nie może obyć się bez glukozy, dlatego organizm zaczyna pozyskiwać ją ze złogów białkowych oraz uszkodzonych komórek, zakrzepów czy blizn. Ponadto badania wykazały, że restrykcyjne diety przywracają aktywność nieczynnym genom i enzymom, a organizm przechodzi w tryb samoleczenia. To idealna regeneracja po okresie zimowym. 

Zmień otoczenie

Nie bój się wyrwać z domu! To Ci dobrze zrobi. Na terenie naszego kraju znajdują się specjalistyczne ośrodki, które łączą relaks ze zdrowiem. Oferują np. prowadzenie diety warzywno-owocowej w bezpieczny sposób pod okiem specjalistów oraz wiele innych aktywności. Nowe miejsce, ciekawe zajęcia oraz wolniej płynący czas pomogą w psychicznej i fizycznej regeneracji. Dzięki temu wiosenne przesilenie przestanie być takie straszne! ❀

Podziel się wiedzą!