Sposoby na lepszą pamięć

Podziel się wiedzą!

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Jesteśmy tym, co jemy. Obniżeniu zdolności poznawczych można zaradzić – wystarczy dostarczać organizmowi związki, które wpływają na poprawę pamięci. Pytanie tylko jakich?

Zdrowa dieta pomaga obniżyć ryzyko zachorowania na cukrzycę, nadciśnienie i choroby serca. Ale czy potrafi wspomagać również pamięć? Póki co nie ma jednoznacznych dowodów na to, że żywność zapobiega chorobie Alzheimera. Naukowcy jednak nie odrzucają tej tezy i wskazują produkty spożywcze, które warto zjadać, by pamiętać wszystko i wszędzie.

Sosy do sałatek

Najlepsze są te na bazie oleju roślinnego. Dlaczego? Zawierają dużo witaminy E, która jest silnym przeciwutleniaczem. Pomaga chronić komórki nerwowe, które w niektórych obszarach mózgu zamierają przy chorobie Alzheimera.

Zielone warzywa liściaste

Wśród nich najlepsza jest sałata, szpinak i brokuły, które mają dużo witaminy E oraz kwasu foliowego. Rola kwasu foliowego w ochronie mózgu nie została jeszcze dobrze poznana, ale prawdopodobnie obniża on poziom homocysteiny we krwi. Ten związek jest odpowiedzialny za śmierć komórek nerwowych w mózgu i zwiększenie ryzyka chorób serca. Kwas foliowy rozbija go, przez co homocysteina przestaje być toksyczna.

Awokado i słonecznik

To prawdziwy impuls dla mózgu. Awokado i słonecznik również zawierają duże ilości witaminy E. W tym pierwszym przypadku można też liczyć na sporą dawkę witaminy C, czyli wszystko, co dla pamięci jest najlepsze. 

Ryby


Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

To zastrzyk kwasów tłuszczowych omega-3 oraz DHA. Te związki poprawiają funkcjonowanie neuronów. Jest coś jeszcze – dieta bogata w ryby oznacza mniej czerwonego mięsa oraz innych form białek, które zatykają tętnice i prowadzą do miażdżycy.

Masło orzechowe

Nie każdy je lubi, ale prócz witaminy E, masło zawiera też dużo dobrych tłuszczów. Warte uwagi są również orzechy laskowe i migdały. Najlepiej spożywać jak najmniej tłuszczów trans i nasyconych, by zachować pamięć w dobrej kondycji.

Czerwone wino

Istnieją już badania, które potwierdzają, że osoby spożywające umiarkowane ilości czerwonego wina rzadziej zmagają się z chorobą Alzheimera. Skoro tak, to dlaczego nie spróbować?

Jagody

Naukowcy z Bostonu doszli do ciekawych wniosków. Otóż borówki, truskawki oraz jagody acai potrafią spowalniać spadek zdolności poznawczych, które postępują wraz z wiekiem. Wszystko dzięki usuwaniu szkodliwych białek związanych z utratą pamięci – taka owocowa sałatka jest nie tylko smaczna, ale i zdrowa dla mózgu.

Produkty pełnoziarniste

Są świetnym elementem składowym diety śródziemnomorskiej – produkty pełnoziarniste warto łączyć z orzechami, oliwą z oliwek i owocami. Taka żywność zmniejsza stres oksydacyjny, dzięki czemu pamięć dłużej pozostanie w lepszej formie. A wraz z nią serce oraz cały układ krążenia. 

Na pamięć najlepsza jest witamina E, kwas foliowy, a także kwasy omega-3 i DHA. Warto zadbać o te składniki dzięki aptecznym suplementom lub produktom spożywczym. W końcu im dłużej kondycja umysłu będzie lepsza, tym dłużej komfort życia zostanie zachowany na dobrym poziomie. ✿

Podziel się wiedzą!