opis1
opis1

Sposoby na lepszą pamięć

Podziel się wiedzą!

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Mózg zmienia się wraz z wiekiem, co ostatecznie negatywnie odbija się choćby na pamięci oraz koncentracji. Na szczęście istnieją naturalne sposoby na utrzymanie sprawności umysłu.

Gorsza pamięć i trudności z koncentracją u seniorów wynikają głównie ze zmiany przepływu krwi w mózgu. Jej ilość zmniejsza się, a co za tym idzie – do komórek nerwowych dociera mniej tlenu oraz substancji odżywczych. Przez to neurony gorzej funkcjonują i stają się podatne na ataki wolnych rodników, które je po prostu niszczą. Jak temu zaradzić? Istnieje kilka związków i ekstraktów, które warto wprowadzić do codziennej diety choćby pod postacią odpowiednio dobranej suplementacji, która zagwarantuje odpowiednie stężenie.

Miłorząb japoński

Wspomaga krążenie krwi w mózgu, równowagę psychiczną oraz wspiera dobre samopoczucie. Kwas pantotenowy pomaga w utrzymaniu sprawności umysłowej na prawidłowym poziomie oraz przyczynia się do utrzymania prawidłowego metabolizmu energetycznego. Wraz z magnezem i witaminą B6 pomaga w utrzymaniu prawidłowych funkcji psychologicznych oraz w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego.

Lecytyna

W organizmie ludzkim lecytyna jest składnikiem błony komórkowej, co zapewnia jej wytrzymałość i stabilność. Ponadto lecytyna odpowiada za prawidłowe przewodnictwo impulsów nerwowych w mózgu i tkance nerwowej, a także uczestniczy w gospodarce cholesterolem. Dodatkowo wpływa na rozszerzanie naczyń krwionośnych, rytm pracy serca oraz skurcze niektórych mięśni.


Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Magnez

To niesamowity pierwiastek, który spowalnia tempo procesów starzenia się mózgu i zapobiegania demencji starczej. Ma pozytywny wpływ na koncentrację i poprawia wydolność organizmu człowieka. Magnez ma udział w profilaktyce chorób neurologicznych, odpowiada za właściwy sposób przewodzenia impulsów elektromagnetycznych i łagodzi objawy zmęczenia.

Witaminy z grupy B

Wpływają na funkcjonowanie centralnego i peryferyjnego układu nerwowego. U osób starszych, ich niedobór jest ważnym czynnikiem obniżenia wydajności umysłowej, z którą ma związek podniesiony poziom homocysteiny. Istnieje dowód sugerujący, że uszkodzenia neuronów w chorobie Alzheimera są spowodowane właśnie homocysteiną, powstałą w wyniku niedoboru witamin z grupy B.

Tak naprawdę niewiele trzeba, by poprawić pamięć. Kombinacja odpowiednich składników pozytywnie wpłynie na funkcjonowanie neuronów i dłużej będzie można cieszyć się sprawnym umysłem. ✴︎

Podziel się wiedzą!