Sposoby na ból głowy

Podziel się wiedzą!

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Działanie środków farmaceutycznych na ból głowy możesz wspomóc naturalnymi metodami. Sprawdź, które działają na Ciebie najlepiej!

Według statystyk z bólem głowy zmaga się nawet 90% populacji. Najczęstszy jest ten łagodny, ale do rzadkości nie należą intensywne i powracające migreny. Najskuteczniejsze są środku przeciwbólowe dostępne w aptekach, choć ich działanie można wspomagać też w naturalny sposób. 

Jedz mało i często

Ból głowy może być spowodowany zbyt niskim poziomem cukru we krwi – częste i niewielkie posiłki pozwolą zmniejszyć wahania glukozy w organizmie. Przy pierwszych objawach nieprzyjemnego ćmienia szczególnie pomocne są pokarmy bogate w magnez, np. szpinak, tofu, pestki słonecznika lub dyni.

Witaminy

Niektóre badania udowadniają, że część witamin może zapobiec nawracającym bólom głowy. Zaliczają się do nich przede wszystkim witamina B2 i ryboflawina, koenzym Q10 oraz magnez. Warto spytać się farmaceuty o odpowiednią suplementację.

Zadbaj o rytm dnia

Migreny nie lubią zmian. Jedną z nich jest nieregularny sen. Naukowcy uważają, że odpoczynek krótszy, niż 6 godzin znacznie zwiększa ryzyko bólu głowy po przebudzeniu. Ale lepiej nie popadać ze skrajności w skrajność. Ta sama zależność tyczy się snu dłuższego, niż 9h. Najważniejszy jest złoty środek.


Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Uważaj na gumę do żucia

Częste żucie gumy obciąża mięśnie szczęki. Uczeni dostrzegli, że większość długotrwałych lub intensywnych skurczów mięśni głowy i szyi często skutkuje migrenami. W niektórych przypadkach podobne objawy daje np. wizyta u dentysty, kiedy to usta długo pozostają otwarte, a mięśnie napięte. 

Nie przesadzaj ze słońcem

Ryzyko bólu głowy podnosi się o 7.5% wraz ze wzrostem temperatury o każde 5 stopni Celsjusza. Jasne światło oraz odwodnienie sprzyjają migrenom. Właśnie dlatego warto też zadbać o systematyczne dostarczanie płynów organizmowi – nie tylko na słońcu. Dorośli powinni pić od 10 do 15 szklanek wody dziennie.

Pij kawę

Ale nie za dużo. Przy delikatnym „ćmieniu” kofeina często pomaga, ponieważ ma lekkie działanie przeciwbólowe. Ale jest też druga strona medalu – organizm szybko uodparnia się, dlatego lepiej z kawą nie przesadzać i stosować ją jako „tajną broń” podczas pierwszych symptomów bólu głowy.

Weź gorący prysznic

Poranny ból głowy nie jest rzadkością. Najgorsze co może być, to zignorować go. Zamiast tego lepiej zjeść śniadanie, które dostarczy glukozę, wypić kawę i wziąć gorący prysznic. Ciepła woda pomoże się rozbudzić, a wilgotne powietrze pozytywnie wpłynie na drogi oddechowe, jeśli ból wywołują np. zatoki.

Najszybszą ulgę przyniosą preparaty dostępne w aptekach, które można podzielić na opioidowe (np. morfina), oraz nieopioidowe obejmujące leki przeciwzapalne niesteroidowe (kwasy karboksylowe i niekarboksylowe, m.in. ibuprofen, czy kwas acetylosalicylowy) oraz inne leki przeciwbólowe (paracetamol). Można je łączyć lub po prostu poprzedzać naturalnymi pomysłami na walkę z bólem głowy. Każdy z nas od czasu do czasu zmaga się z tym problemem – najważniejsze to sprawdzić, który sposób działa na organizm najlepiej. ✿

Podziel się wiedzą!