Przekąski na wzmocnienie włosów i paznokci

Podziel się wiedzą!

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Włosy i paznokcie dobrze jest pielęgnować nie tylko od zewnątrz, ale i od wewnątrz. Odżywcze diety potrafią zdziałać cuda, a więc co jeść, by pożegnać się z kruchością?

Czerwone mięso

Prócz dużych ilości pełnowartościowego białka, czerwone mięso ma jeszcze jeden składnik, który jest ważny dla włosów i paznokci – żelazo. Nie chodzi jednak o to, by czerwone mięso jeść codziennie, ponieważ zwiększa ryzyko zachorowania na choroby układu sercowo-naczyniowego i nie tylko. Jednak danie z czerwonego mięsa chociaż raz w tygodniu to niezły pomysł.

Jagody

Zawierają przeciwutleniacze, które pomagają chronić komórki organizmu – w tym włosy i paznokcie. Jagody i borówki posiadają jedną z najwyższych dawek antyoksydacyjnych wśród owoców!

Piwo

Ta wiadomość zapewne spodoba się szczególnie panom. Piwo zawiera bardzo wysoką dawkę krzemu, co wspomaga krążenie w skórze głowy i pobudza wzrost włosów. Przy okazji zmniejsza się ich łamliwość, choć lepiej nie przekraczać dawki 1 piwa dziennie – co i tak jest sporą ilością.


Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Orzechy

Warto sięgać po orzechy włoskie i brazylijskie. Duża porcja selenu zmniejsza stres oksydacyjny i pobudza wzrost włosów oraz paznokci. Obojętna nie pozostaje również obecność kwasów Omega-3, oraz witaminy E, która wpływa na zdrowy koloryt. Oprózz orzechów wskazane jest spożywanie migdałów.

Ostrygi

Nie każdy je lubi, ale ostrygi zawierają cynk, który bierze udział w wielu procesach biologicznych, między innymi wpływa na wzrost włosów oraz paznokci. Dla przeciwników ostryg znajdą się też smaczne substytuty – wołowina, drób, zboża i fasolka. W końcu codzienne jedzenie owoców morza szybko mogłoby się znudzić. Portfel też nie byłby zachwycony – przynajmniej w naszej strefie klimatycznej. 

Białko serwatkowe

Włosy i paznokcie potrzebują dużo białka do produkcji kreatyny – serwatkowe jest do tego celu idealne. Jedną porcję takiego białka można dodawać do porannych smoothie. Przy okazji ograniczone zostanie wypadanie włosów. 

Jajka

Są bogate w biotynę, witaminy z grupy B oraz D – czyli wszystko, z czego skorzystają włosy i paznokcie. Szczególnie ten pierwszy związek jest istotny. W przypadku wyjątkowo kruchych włosów i paznokci można pomyśleć o suplementacji samą biotyną – farmaceuta pomoże dobrać odpowiedni preparat.

Pacjenci oraz specjaliści polecają również olej kokosowy, łososia oraz mleko na wzmocnienie włosów i paznokci. Warto wzbogacić dietę o te produkty, by pożegnać się z kruchością. ❅

Podziel się wiedzą!