Proste sposoby na zdrowy sen

Podziel się wiedzą!

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Istnieje wiele technik relaksacyjnych, a tymczasem zwykły banan i zapach lawendy pomogą walczyć z bezsennością. Oto kilka sposobów na zdrowy sen!

Przewracanie się z boku na bok przez całą noc nie należy do najprzyjemniejszych rzeczy. Na szczęście istnieje kilka prostych pomysłów na to, by w naturalny sposób zasnąć i wypocząć. Wypróbuj je, by obudzić się rześkim!

Weź gorącą kąpiel

Dwie godziny przed snem temperatura Twojego ciała zaczyna spadać. Najniższą granicę osiąga zazwyczaj pomiędzy 4 a 5 rano. Naukowcy zauważyli jednak coś ciekawego. Gorąca kąpiel przed snem, która trwa około 30 minut, podnosi temperaturę ciała. Ciepło jest skuteczniej rozprowadzane, gdy wanna jest wyposażona w hydromasaż. Po ułożeniu się w łóżku po kąpieli ciało szybko wychładza się, co według badaczy potęguje uczucie relaksu i pomaga w zaśnięciu. Warto tylko pamiętać o jednym – prysznic jest mniej skuteczny…

Uważaj na złudny alkohol

Kieliszek wina przed snem, albo piwo do poduszki? Niektórzy sądzą, że to naprawdę działa, ale nic bardziej mylnego! Alkohol faktycznie ułatwia zasypianie, ale uniemożliwia uzyskanie głębokiego i regenerującego snu w fazie REM. Przez to następnego dnia bardzo szybko pojawia się zmęczenie.

Kup ściemniacz światła

Późnym wieczorem organizm uwalnia melatoninę, która przygotowuje do snu. A skąd organizm wie, że czas iść do łóżka? Bo jest ciemno. Nocne maratony przed telewizorem lub ekranem komputera oraz ostre światło w mieszkaniu zakłócają ten proces, a efektem jest bezsenność. Właśnie dlatego wieczorem warto przyciemnić światło około godziny 21:00, by przygotować się do zaśnięcia. Lepiej unikać też kontaktu z urządzeniami elektronicznymi.


Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Ubierz skarpetki

Zimne stopy bardzo często sprawiają problemy z zaśnięciem. Warto je ogrzać parą ciepłych skarpet. Dzięki nim poprawisz krążenie w nogach i szybciej się odprężysz.

Zjedz lekką kolację

Obfity posiłek przed pójściem spać oraz ostre przyprawy sprawiają, że układ pokarmowy pracuje na wysokich obrotach, w przeciwieństwie do reszty ciała,  która  jest  gotowa  na  sen.  Unikaj ciężkostrawnych dań i obfitych ilości napoi, a zaśniesz zdecydowanie szybciej.

Ubierz piżamę

Nie przywiązujesz wagi do tego, w czym śpisz? To niedobrze. Stałe procedury powtarzane codziennie przed snem oddziałują na mózg i dają mu sygnał, by przeszedł w tryb uśpienia. Szczotkowanie zębów, prysznic, założenie przewiewnej piżamy – rutynowe zachowania wpływają na organizm i ułatwiają zasypianie.

Zjedz banana

Choć pomysł wydaje się dziwny, to ma sens. Banany zawierają melatoninę – związek, którego stężenie w organizmie naturalnie wzrasta wieczorem, by organizm mógł przejść w stan uśpienia. Melatonina w bananach jest w 100% naturalna, a dzięki temu – bezpieczna. Dobrą skuteczność mają również tabletki ziołowe dostępne w aptekach.

Rozpyl zapach lawendy

Zapach lawendy wpływa na organizm przed snem. Obniża  ciśnienie,  pomaga  się  zrelaksować i spowalnia pracę serca. Olejek lawendowy warto dodać również do kąpieli. ✿

Podziel się wiedzą!