Proste sposoby na pokonanie stresu

Podziel się wiedzą!

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Wzrost poziomu adrenaliny, szybsze bicie serca, podwyższone ciśnienie krwi oraz te charakterystyczne „mrowienie” w gardle… Stres to nic przyjemnego, ale istnieją proste sposoby  na  to,  by  szybko  doprowadzić organizm do porządku.

Istnieją różne rodzaje stresu. O ile ten chwilowy jest zdrowy i mobilizujący, to długotrwały może doprowadzić do depresji, lęku, chorób serca oraz problemów z utrzymaniem prawidłowej masy ciała. Zwykły relaks nie zawsze pomaga, dlatego poznaj najskuteczniejsze metody zaproponowane przez ekspertów i psychologów – szkoda zdrowia!

Napinaj i rozluźniaj mięśnie

Technika jest znana od lat 30’ ubiegłego wieku! Cykl rozluźniania napiętych mięśni przynosi fizyczną ulgę, co przekłada się na relaks dla umysłu. Połóż się na kanapie i co 5 sekund napinaj po kolei partie mięśni zaczynając od głowy, a kończąc na stopach. To ciekawa technika, która pomoże zniwelować stres.

Odkryj punkt trzeciego oka

To forma akupunktury, którą można uprawiać samodzielnie. Umieść palec wskazujący i środkowy pomiędzy brwiami nad nasadą nosa. Uciskaj punkt przez dwie minuty coraz mocniej. Odpręż się i oczyść myśli.

Znajdź sobie zajęcie fizyczne

Stres najlepiej zalać innymi myślami. W jaki sposób? Trzeba odwrócić spiralę i skoncentrować się na jednej myśli – najlepiej na zajęciu fizycznym, np. ogrodnictwie. Cała energia zostaje skierowana na konkretną rzecz lub zadanie, a to odpręża i eliminuje złe emocje.


Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Wizualizuj

Zastanawiałaś się jak może wyglądać stres, który Cię dopadł? Wyobraź sobie, że twoje problemy są jak chmury na niebie, które przychodzą i odchodzą. Pomyśl o nich, wizualizuj i obserwuj swoje myśli, traktuj je jako obiekty, które pojawiają się i znikają. Staną się mniej nieprzyjemne i stracą cały ładunek emocjonalny.

Oglądnij film z kotami

W sieci znajduje się mnóstwo amatorskich filmów z kotami, które potrafią rozluźnić. Pomysł wydaje się głupi, ale koty są śmieszne – np. podczas zabawy ze sobą, albo polowania w mieszkaniu. Dzięki temu aktywowana jest część mózgu, która odpowiada za uczucie spokoju. Niepokój zmniejsza się, a stres zanika.

Poczuj się jak dziecko

Na rynku znajduje się wiele kolorowanek, wycinanek i wyklejanek dla dorosłych – kup je. Przyklejanie małych elementów oraz kolorowanie szczegółowych rysunków całkowicie odwraca uwagę i sprawia, że nie skupiasz się na złych emocjach. Oczyścisz umysł, a dzięki temu poziom stresu wyraźnie spadnie.

Odetchnij

Wciągnij głęboko powietrze nosem, tyle ile jesteś w stanie. To naprawdę odpręża. Do komórek dostaje się więcej tlenu, a organizm odpoczywa. Przy okazji pobudzony  zostanie  tzw.  układ  nerwowy przywspółczulny, który pomoże uspokoić ciało. Ulga gwarantowana.

Powąchaj olejek różany

Terapia zapachami czyni cuda – to właśnie one stymulują różne obszary mózgu odpowiedzialne za emocje i potrafią zmieniać nastrój. Zapach róż ma wyjątkowo pozytywny wpływ, podobnie jak opady deszczu  i  woda  morska.  Śmiało  można poeksperymentować z innymi zapachami, które indywidualnie  przywodzą  na  myśl  miłe wspomnienia. ✿

Podziel się wiedzą!