Prawda o manipulacji kolorami

Podziel się wiedzą!

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Kolory wpływają na nastrój, postrzeganie, a nawet decyzje zakupowe! Wiele firm dobrze o tym wie i chętnie z tego korzysta. Poznaj sekrety barw, by nie dać się manipulować i wykorzystać je w swoim otoczeniu!

Psychologia koloru jest nauką o barwach jako wyznacznikach zachowań ludzkich. Zarówno artyści jak i projektanci doskonale zdają sobie sprawę z mocy kolorów, dlatego często korzystają z tej wiedzy wywołując odpowiedni nastrój, a nawet prowadząc do zmiany zachowania u odbiorcy. Dzięki tej znajomości infografiki, Ty też możesz wykorzystać moc barw!

Symbolika kolorów:

  • biały: czystość, niewinność, prostota
  • żółty: szczęście, ciepło, ostrzeżenie
  • pomarańczowy: kreatywność, zabawa, niedrogi
  • czerwony: czynność/akcja, hobby, niebezpieczeństwo
  • różowy: delikatny, romantyczny, wdzięczny 
  • fioletowy: drogi, tajemniczy, duchowy/religijny
  • niebieski: zdecydowany, spokojny, dostojny 
  • zielony: świeży, zdrowy, fortuna
  • brązowy: spokojny, naturalny, poważny
  • szary: wspólnie, rozsądny, ponury
  • czarny: klasyczny, śmiały, formalny

Nasze umysły z natury są zaprogramowane do odpowiedzi na kolory. Kształtują nasze myśli i emocje. Według przeprowadzonych badań, kolor wpływa na więcej niż tylko strój – ma zdolność do zmiany nawyków zakupowych. Barwa, nawet w 80 % może wpłynąć na naszą motywację, szczególnie jeżeli chodzi o zakupy przez internet, reklamy czy kampanie marketingowe. Postrzeganie kolorów jest raczej subiektywne, niektóre efekty kolorystyczne mają uniwersalne znaczenie. Oto kilka przykładów jak różne kolory są postrzegane i logotypy, które zostały zaprojektowane agresywnie, a zarazem dyskretnie, aby zawładnąć rynkiem:


Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Biały (np. WWF)
Uniwersalny kolor pokoju i czystości .

Żółty (np. McDonald’s)
Jasny i dobrze widoczny jest często stosowany w projektowaniu logo, aby zwrócić na uwagę, wywoływać uczucie szczęścia i ciepła.

Żółty często jest łączony z czerwonym – celem jest zwrócenie uwagi odbiorcy. Logo zaprojektowane w ten sposób ma wpływać na emocje, a nawet pobudzać apetyt. 

Różowy (np. Barbie)
Kobiecy kolor, który wywołuje uczucie niewinności i delikatności. Często używany w logo, żeby dodać kobiecego refleksu i blasku.

Zielony (np. Animal Planet)
Przedstawia życie i odnowienie. To spokojny i kojący kolor, ale może również symbolizować zazdrość i brak doświadczenia. Kolor ten jest często spotykany w logo firm, które chcą przedstawiać się jako przyjazne dla środowiska.  ✤

Podziel się wiedzą!