Porady na skuteczne wzmocnienie organizmu

Podziel się wiedzą!

Jesień to trudny okres dla organizmu. Ciało składa się ze ściśle połączonych systemów, które tylko wspólnie utrzymują przy życiu. Przez to w przypadku rozstrojenia łatwo o problemy zdrowotne. Jak wzmocnić się zanim będzie za późno i infekcja da o sobie znać?

Postaw na pełne ziarna

Zawierają wiele ważnych składników odżywczych, takich jak błonnik, żelazo, magnez, cynk, witaminy z grupy B itp., które pomagają w funkcjonowaniu wielu układów. Przyczyniają się one do poprawienia krążenia krwi, prawidłowego trawienia, stymulują funkcjonowanie układu odpornościowego i ułatwiają systemowi nerwowemu wysyłanie sygnałów w całym ciele. Najlepsze źródła pełnych ziaren to owies, pszenica, ryż brązowy, żyto, komosa ryżowa i kuskus.

Sięgaj po białko wysokiej jakości

Białko pomaga prawidłowo funkcjonować układowi odpornościowemu, utrzymuje w dobrym stanie układ sercowo-naczyniowy i oddechowy oraz odbudowuje mięśnie po treningu. Należy spożywać 0,8 g białka na 1 kilogram masy ciała każdego dnia. Najlepsze źródła białka to ryby, drób, produkty mleczne, fasola, orzechy i nasiona. 

Wyklucz tłuszcze trans

Podnoszą poziom LDL (złego cholesterolu) i obniżają poziom cholesterolu HDL (dobrego cholesterolu) w organizmie. Może to prowadzić do poważnych problemów zdrowotnych, takich jak choroby serca. W rezultacie należy unikać żywności zawierającej tłuszcze trans, takich jak smażone potrawy, chipsy, komercyjne wypieki (ciasta, ciastka, krakersy) i margaryny. Zamiast tego lepiej sięgnąć po nasycone tłuszcze w mięsie i produktach mlecznych, a także kwasy tłuszczowe omega-3, które znajdują się w łososiu czy olejach rybnych.

Zadbaj o odpowiednie nawodnienie

Woda jest niezwykle ważnym składnikiem diety. Aby zachować zdrowie, trzeba dostarczać wystarczającą ilość płynów, w celu uzupełniania wody utraconej w ciągu dnia, np. z potem, moczem, a nawet oddechem. Ilość potrzebnej wody jest różna dla poszczególnych osób i często zależy od ogólnego poziomu zdrowia i aktywności. Dorosły mężczyzna powinien pić w przybliżeniu 3 litry dziennie, a dorosła kobieta około 2,2 litra.

Dostarczaj witaminy i cenne składniki odżywcze

Włącz do diety owoce i warzywa. Aby utrzymać odpowiednio zbilansowaną dietę, należy spożywać 2 szklanki owoców i 2,5 szklanki warzyw dziennie. Spróbuj spożywać różnorodne produkty, w tym zielone warzywa liściaste (kapusta, szpinak, jarmuż), kolorowe (marchew, papryka, pomidory), jak również warzywa korzeniowe (ziemniaki, bataty, cebula i czosnek). Trzeba mieć też na uwadze, że nie każda dieta jest w stanie uzupełnić wszystkie niedobory witamin oraz potrzebnych związków. To szczególnie ważne np. w przypadku tarczycy, której nieprawidłowe funkcjonowanie wywołuje chaos w całym organizmie – od zmęczenia, poprzez wypadanie włosów, kończąc na spadku odporności. Właśnie dlatego dobrym pomysłem będą suplementy, najlepiej naturalne. Są standaryzowane na zawartość konkretnych związków i pomogą skutecznie uzupełnić niedobory. A szczególnie w przypadku tarczycy to ważna kwestia, bo bez jej poprawnego funkcjonowania żaden układ organizmu nie będzie w pełni sprawy.

Wisienką na torcie jest oczywiście drobna aktywność fizyczna, która pomoże podtrzymać kondycję organizmu i go dodatkowo wzmocnić. Wystarczy 30min kilka razy w tygodniu, choćby w formie spaceru. Dzięki temu organizm będzie jak nowonarodzony. ✤

Podziel się wiedzą!