Pomysły na poprawę zdrowia!

Podziel się wiedzą!

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Tak naprawdę wystarczą małe zmiany by osiągnąć spektakularne rezultaty. Modyfikacja diety lub trybu życia potrafi zdziałać cuda!

Zastąp cukry rafinowane

Zamiast białego ryżu lub makaronu sięgnij po pełnoziarniste odpowiedniki. Dzięki temu dostarczysz organizmowi więcej składników odżywczych, błonnika i dłużej pozostaniesz najedzonym. 

Zrezygnuj z napojów

Kolorowe napoje gazowane zastąp herbatą – jest tyle pysznych odmian w aptekach oraz zielarniach! Dzięki temu ograniczysz ilość sztucznych związków chemicznych oraz zaoszczędzisz setki kalorii.

Pomysł na telewizję

Przed telewizorem łatwo zgnuśnieć, w takim razie dlaczego nie połączyć ulubionego serialu z aktywnością fizyczną? Kup rowerek i ćwicz na nim podczas oglądania telewizji lub wykonuj proste ćwiczenia. Dzięki temu w łatwy sposób zadbasz o dawkę ruchu każdego dnia. Przy okazji parkuj samochód dalej od wejścia, częściej używaj komunikacji miejskiej zamiast własnych czterech kółek i zrezygnuj z windy w domu – skuteczniej wyrobisz dzienny limit 10 tys. kroków, co daje około 8 km.


Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Substytuty masła

Znacznie zdrowiej jest stosować zamiast masła oliwę z oliwek lub olej kokosowy podczas przyrządzania potraw. Walory smakowe również będą ciekawsze.

Warzywne obiady

Zadbaj o to, by 75% powierzchni Twojego talerza zajmowały warzywa – np. szparagi, pomidory, brokuły, czy ogórki. Pozostałą część wypełnij produktami pełnoziarnistymi oraz chudym białkiem – choćby rybą, ciemnym makaronem. Dobrze jest też włączyć do diety awokado, a majonez czy ketchup zastąpić musztardą oraz warzywnym sosem salsa. Takie dodatki mają mniej kalorii i więcej substancji odżywczych.

Wypróbuj zdobycze natury

Niektóre naturalne suplementy potrafią pozytywnie zaskoczyć. Wypróbuj je, jeśli borykasz się ze zdrowotnymi problemami. Ciekawa jest np. serrapeptaza – enzym proteolityczny pozyskiwany z układu pokarmowego jedwabników. Badania pokazują, że działa przeciwbólowo i sprawdza się w przypadku problemów ze stawami, plecami czy bólem głowy. Przy okazji tłumi stany zapalne związane między innymi z zatokami, krtanią oraz gardłem. Dzięki temu walka z popularnymi dolegliwościami będzie znacznie prostsza, a ulga pojawi się szybciej. I to w naturalny sposób, bo serrapeptaza jest enzymem, który nie obciąża organizmu tak jak chemiczne odpowiedniki i praktycznie nie wywołuje skutków ubocznych.

Sen to podstawa

Dopełnieniem noworocznej poprawy zdrowia będzie zdrowy sen, czyli minimum 7-8 h dziennie. Zaplanuj dzień tak, by dostarczyć organizmowi niezbędną dawkę odpoczynku – dzięki temu ciało szybciej się zregeneruje, a Ty po prostu poczujesz się lepiej. ❅

Podziel się wiedzą!