Owoce i warzywa idealne na wiosnę i lato. Królowa aronia!

Podziel się wiedzą!

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Wiosna trwa w najlepsze. Jest idealnym momentem na to, by organizm rozkwitnął po zimie. Można mu w tym pomóc, sięgając po odpowiednie owoce i warzywa. Tylko jakie?

Aronia

Ten rodzaj jagód wywodzi się z Ameryki Południowej i bije rekordy pod względem zawartości przeciwutleniaczy. Wyjątkowo bogate uprawy aronii znajdują się jednak u nas w Polsce, a z owoców produkuje się mnóstwo ciekawych produktów – od soków i dżemów po zdrowotne cukierki. Aronia jest bogata w antocyjany, karoteny, flawonoidy oraz wiele innych, w pełni naturalnych przeciwutleniaczy. Ten zdrowotny koktajl uzupełniają dodatkowo liczne witaminy oraz minerały, dzięki czemu aronia stanowi remedium na wiele różnych chorób i problemów. Oto najważniejsze zalety tego owocu:

  • pomaga walczyć z nadwagę dzięki zawartości błonnika pokarmowego. Dodatkowo wspomaga trawienie, ogranicza ryzyko zaparć, wzdęć i biegunki. Łagodzi dolegliwości żołądkowe,
  • likwiduje wolne rodniki, które pustoszą cały organizm. Dzięki temu chroni krew, oczy, narządy wewnętrzne oraz tkanki, które pod wpływem wolnych rodników mogą mutować. Co za tym idzie – aronia zapobiega rozwojowi nowotworów, w szczególności raka jelita grubego,
  • ogranicza ryzyko zaburzeń poznawczych. Antocyjany występujące w aronii są związane z poprawą aktywności szlaków nerwowych,
  • aronia wyraźnie poprawia odporność dzięki znacznej zawartości witaminy C, stymulującej białe krwinki oraz produkcję kolagenu. Ten ostatni odgrywa ważną rolę we wzroście i naprawie tkanek,
  • wpływa na ochronę skóry, poprawę widzenia, optymalizuje ciśnienie krwi, a także działa przeciwbakteryjnie oraz pomaga zapobiegać cukrzycy.

Ogórek

Teraz to idealny moment na spożywanie ogórków, szczególnie, że zaczynają pojawiać się świeże, a nie szklarniowe. Ogórek znakomicie sprawdza się jako dodatek do sałatek, tuńczyka czy gazpachos. Zawiera krzemionkę, która pomoże poprawić cerę po zimie. Ogórek to też źródło błonnika, magnezu i potasu.

Brzoskwinia

Jest idealna do koktajli, jako dodatek do serka lub… wina! Brzoskwinia stanowi źródło witaminy A oraz potasu. Korzystnie wpływa na odporność oraz regenerację.


Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Papryka

Paprykę warto włączyć wiosną w większej ilości do diety, ponieważ dzięki witaminie B6 i kwasowi foliowemu pomoże obniżyć ryzyko zbyt wysokiego poziomu cholesterolu. Dodatkowo zawiera ponad 100% dziennej zalecanej normy na witaminę C i A!

Gruszka

Świetnie komponuje się z rozmaitymi przepisami. Stanowi nie tylko źródło witaminy C i miedzi, ale również zawiera stosunkowo dużą ilość błonnika, który poprawi funkcjonowanie układu pokarmowego.

Morele

Są nie tylko doskonałym, soczystym dodatkiem do każdego posiłku, ale również zawierają cenne składniki odżywcze. Beta-karoten i likopen są dobre dla serca. Z kolei duża ilość witaminy A wspiera regenerację i wzrost komórek. ✿

Podziel się wiedzą!