Odkryj lecznicze pozycje do spania

Podziel się wiedzą!

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Pozycja podczas snu wpływa na różne aspekty Twojego ciała, np. ciśnienie krwi czy oddychanie. Mało tego – może również wspomagać rekonwalescencje podczas niektórych chorób. Właśnie dlatego skup się nie tylko na tym ile śpisz, ale również w jaki sposób. Tych kilka pozycji pomoże Ci złagodzić określone dolegliwości.

Ból pleców

W tym przypadku pozycja podczas snu jest wyjątkowo istotna. Najkorzystniej jest położyć się płasko na plecach. Następnie pod nogami na wysokości kolan ułożyć poduszkę, a na wysokości odcinka krzyżowego – zwinięty w rulon ręcznik.

Ból głowy

Prawdopodobnie większość codziennych bólów głowy ma związek ze skręconą szyją podczas snu. W związku z tym jeśli często zmagasz się z takim bólem, obłóż podczas snu głowę małymi poduszkami. To zapobiegnie – obracaniu głowy i ograniczy problem.

Problemy z zatokami lub przeziębienie


Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Należy spać z lekko uniesioną głową, dlatego zainwestuj w grubą poduszkę lub ułóż kilka mniejszych w warstwach. Dzięki temu zapobiegniesz gromadzeniu się śluzu w zatokach.

Nadciśnienie

Oczywiście sen nie wyleczy Twoich problemów z nadciśnieniem, dlatego systematycznie konsultuj się z lekarzem. Jednak odpowiednia pozycja pomoże odciążyć organizm. Okazuje się, że w przypadku osób z nadciśnieniem wyjątkowo korzystne jest spanie na brzuchu z twarzą do dołu.

Ból karku

To stosunkowo popularny problem. Bardzo duże znacznie ma tutaj dodatkowe podparcie odcinka szyjnego kręgosłupa. Wystarczy, że umieścisz zwinięty w rulon ręcznik w poszewce poduszki lub w okolicach szyi. Możesz również zainwestować w specjalnie wyprofilowaną poduszkę ortopedyczną, jeśli problem często Ci dokucza.

Niestrawność i zgaga

Śpij na lewym boku, a nie prawym. Żołądek nie jest symetrycznie zlokalizowany w ludzkim ciele i tylko wtedy będzie miał odpowiednie ułożenie podczas snu. Proces trawienia zostanie wtedy zoptymalizowany, ponieważ będzie się odbywał zgodnie z działającą siłą grawitacji, a nie w przeciwnym kierunku. W przypadku niestrawności możesz dodatkowo przybrać pozycję embrionalną. Podczas zgagi zaleca się wyprostowanie ciała. ❅

Fot: cuisineandhealth.com

Podziel się wiedzą!