Obniż cholesterol w naturalny sposób!

Podziel się wiedzą!

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

To właśnie cholesterol jest jednym z głównych czynników, które powodują problemy z układem naczyniowym. Przez to w ostatnim czasie trafił na tapetę i stał się wrogiem. Jak unormować jego poziom w naturalny sposób?

Cholesterol ma wpływ na powstawanie blaszki miażdżycowej, co ostatecznie staje się przyczyną zatkania tętnic. Mowa tu oczywiście o tzw. „złym cholesterolu”, czyli LDL. HDL nie jest groźny, choć istotny jest również odpowiedni stosunek pomiędzy tymi frakcjami. Poziom LDL podnoszą przede wszystkim tłuszcze trans, czyli nienasycone kwasy tłuszczowe, powstałe w skutek utwardzenia olejów roślinnych. Występują w produktach pochodzenia zwierzęcego – mleku, serze, maśle, czy mięsie. Ich duże spożycie wywołuje mnóstwo problemów – od podwyższonego złego cholesterolu, po cukrzycę, czy obniżoną płodność. Właśnie dlatego warto wprowadzić do diety dużą ilość produktów roślinnych, które nie zawierają tłuszczów trans sprzyjających rozwojowi m.in. blaszki miażdżycowej. Skutki jej powstawania są znane chyba każdemu. W sercu stymuluje rozwój choroby wieńcowej i może doprowadzić do zawału. Popularne są również zatory w mózgu, które kończą się udarem niedokrwiennym lub wylewem, gdy naczynie pęknie. Oczywiście również inne narządy są narażone na problemy – w tym nerki, oczy, a nawet całe kończyny. Za zbyt wysoki poziom cholesterolu odpowiada wiele czynników – na geny nie mamy wpływu. Ale na aktywność fizyczną, odżywianie, rzucenie palenia tytoniu, ograniczenie stresu oraz utrzymanie prawidłowej wagi ciała już tak. Co ciekawe – poziom cholesterolu można obniżyć bez pomocy medykamentów. W jaki sposób?

Zdrowy talerz

Największy wpływ wywiera dieta. Wszystkie produkty odzwierzęce zawierają cholesterol, a w szczególności czerwone mięso. Jakby nie patrzeć – to zwierzęta go produkują, a nie rośliny. Zjadając tego typu produkty dostarczamy organizmowi dodatkową porcję złych tłuszczów trans oraz cholesterolu ponad to, co sam produkuje każdego dnia. W oczyszczeniu pomoże zastosowanie diety warzywno-owocowej. To nic innego jak forma kontrolowanej głodówki leczniczej. Wystarczy zjadać odpowiednio dobrane warzywa i owoce, by pierwsze efekty pojawiły się już po kilku dniach. Taki sposób odżywiania warto stosować przez okres około 2 tygodni – w tym czasie poziom cholesterolu we krwi powinien wyraźnie spaść, bo w ogóle nie będzie dostarczany z zewnątrz. Później można stopniowo wprowadzać drobne ilości produktów odzwierzęcych – ryb, jajek i mięsa. Mimo tego warto opierać swoją dietę o produkty roślinne. Organizm sam produkuje tyle cholesterolu, ile mu potrzeba i dostarczanie dodatkowych ilości np. w mięsie może spowodować negatywne skutki – szczególnie u osób podatnych genetycznie. Pytanie jeszcze jakie warzywa i owoce jeść?

Rekonesans w lodówce

Dieta bazująca na produktach roślinnych wcale nie musi być uciążliwa. Na początek warto dostarczać duże ilości błonnika, np. poprzez siemię lniane, nasiona babki płesznik czy ostropestu plamistego. Nie tylko obniżają poziom cholesterolu, ale również regulują pracę układu pokarmowego. Z kolei złe tłuszcze z powodzeniem można zastąpić dobrymi – olejem lnianym lub z wiesiołka. W okresie postu należy też włączyć wybrane warzywa i owoce:

  • jarmuż, sałatę, rzodkiewkę, brokuły, kalafior, seler
  • warzywa psiankowate: bakłażany, paprykę, pomidory
  • owoce: jabłka, grejpfruty

Po zakończeniu diety koniecznie spożywaj orzechy, a jeśli boisz się ją samodzielnie przeprowadzać, to skorzystaj z pomocy specjalistów. W Polsce znajdują się wyspecjalizowane ośrodki, które pomogą odżywiać się warzywami oraz owocami pod okiem specjalistów, by zapobiec miażdżycy oraz oczyścić organizm. Przy okazji dietę warto połączyć z aktywnością fizyczną oraz dbaniem o prawidłową wagę ciała. Wtedy cholesterol przestanie być straszny! ✤

Podziel się wiedzą!