Naturalne sztuczki na stres i zły nastrój

Podziel się wiedzą!

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Stres to nic przyjemnego – długotrwały szkodzi i może prowadzić do depresji. Jednak wcale nie trzeba od razu biec do specjalisty – na początku warto przetestować kilka sprawdzonych, domowych metod.

Każdy inaczej odczuwa stres, ale zazwyczaj można go scharakteryzować jako wzrost poziomu adrenaliny, szybsze bicie serca, podwyższone ciśnienie krwi oraz te charakterystyczne „mrowienie” w gardle… Istnieją różne rodzaje stresu. O ile ten chwilowy jest zdrowy i mobilizujący, to długotrwały może doprowadzić do depresji, lęku, chorób serca oraz problemów z utrzymaniem prawidłowej masy ciała. Zwykły relaks nie zawsze pomaga, dlatego poznaj najskuteczniejsze metody zaproponowane przez ekspertów i psychologów – szkoda zdrowia!

Napinaj i rozluźniaj mięśnie

Technika jest znana od lat 30’ ubiegłego wieku. Cykl rozluźniania napiętych mięśni przynosi fizyczną ulgę, co przekłada się na relaks dla umysłu. Połóż się na kanapie i co 5 sekund napinaj po kolei partie mięśni zaczynając od głowy, a kończąc na stopach. To ciekawa technika, która pomoże zniwelować stres.

Odkryj punkt trzeciego oka

To forma akupunktury, którą można uprawiać samodzielnie. Umieść palec wskazujący i środkowy pomiędzy brwiami nad nasadą nosa. Uciskaj punkt przez dwie minuty coraz mocniej. Odpręż się i oczyść myśli.


Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Wizualizuj

Zastanawiałaś się jak może wyglądać stres, który Cię dopadł? Wyobraź sobie, że twoje problemy są jak chmury na niebie, które przychodzą i odchodzą. Pomyśl o nich, wizualizuj i obserwuj swoje myśli, traktuj je jako obiekty, które pojawiają się i znikają. Staną się mniej nieprzyjemne i stracą cały ładunek emocjonalny.

Postaw na aromaterapię

Terapia zapachami czyni cuda – to właśnie one stymulują różne obszary mózgu odpowiedzialne za emocje i potrafią zmieniać nastrój. Zapach róż ma wyjątkowo pozytywny wpływ, podobnie jak opady deszczu  i  woda  morska.  Śmiało  można poeksperymentować z innymi zapachami, które indywidualnie  przywodzą  na  myśl  miłe wspomnienia.

Kup kolorowanki dla dorosłych

Na rynku znajduje się wiele kolorowanek, wycinanek i wyklejanek dla dorosłych – kup je. Przyklejanie małych elementów oraz kolorowanie szczegółowych rysunków całkowicie odwraca uwagę i sprawia, że nie skupiasz się na złych emocjach. Oczyścisz umysł, a dzięki temu poziom stresu wyraźnie spadnie.

Wyprobuj preparaty z litem

Lit jest naturalnie występującym minerałem śladowym. Można go dostarczać do organizmu dzięki niektórym ziarnom i warzywom, odpowiada za prawidłową pracę wielu narządów. Jego przyswajalność z diety jest niewielka, ale za to można zażywać go dodatkowo w formie naturalnych suplementów. Po co? Ponieważ w komórkach mózgu dochodzi do wielu chemicznych zakłóceń równowagi, a lit stabilizuje je, poprawiając tym samym humor i zmniejszając stres. Najlepiej zażywać go w formie połączonej z orotanem, czyli rodzajem naturalnego przenośnika. Dzięki temu lit jest skuteczniej przekazywany do mózgu. Przy okazji nie wykazuje żadnych skutków ubocznych i świetnie sprawdza się u osób z częstymi wahaniami nastrojów oraz walczących ze stresem. Ożywia umysł, wspomaga procesy myślowe i zalecany jest podczas prowadzenia wymagającego trybu życia. ✸

Podziel się wiedzą!