Najlepsze sposoby przechowywania żywności

Podziel się wiedzą!

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Bycie samowystarczalnym oznacza szukanie sposobów, aby pomóc swojej rodzinie przetrwać bez polegania na zewnętrznych źródłach żywności, wody i innych niezbędnych rzeczy. To szczególnie ważne teraz – w dobie szalejącego koronawirusa. jednym ze sposobów na osiągnięcie większej samowystarczalności jest nauczenie się, jak bezpiecznie konserwować i przechowywać żywność do wykorzystania w przyszłości. Prawidłowe przechowywanie żywności może pomóc zmniejszyć jej marnowanie i zaoszczędzić trochę pieniędzy na inne produkty spożywcze i wydatki.

Konserwowanie

Konserwowanie to opłacalny sposób przechowywania niektórych rodzajów owoców i warzyw. Ta metoda jest często stosowana do żywności, takiej jak: sok jabłkowy, puree dla niemowląt, owoce, dżemy, galaretki i marmolady, ogórki konserwowe, kapusta kiszona, warzywa. Przechowując żywność w domu, zawsze postępuj zgodnie z podstawowymi krokami dotyczącymi prawidłowego konserwowania. Najpierw dokładnie umyj świeże produkty, które będziesz przetwarzać, a następnie obierz je w razie potrzeby. Użyj kwasów, takich jak sok z cytryny lub ocet, jeśli jedzenie nie jest kwaśne. Przechowuj żywność w czystych, samouszczelniających się pojemnikach z pokrywkami. Zagotowanie lub użycie puszki ciśnieniowej zapobiegnie rozwojowi bakterii i zabije wszelkie patogeny, dzięki czemu żywność będzie bezpieczna do spożycia.

Zamrażanie i chłodzenie

Przechowywanie w zamrażarce lub lodówce to jeden z najłatwiejszych sposobów przechowywania żywności. Ta metoda jest odpowiednia dla produktów takich jak: jabłka, kapusta, seler, gruszki, warzywa korzeniowe. Oddziel inne owoce i warzywa od jabłek, bananów, jagód, ziemniaków i pomidorów, ponieważ wydzielają one gaz etylenowy, który może przyspieszyć dojrzewanie i brązowienie innych produktów. Produkty takie jak morele, szparagi, winogrona, zielona cebula i truskawki należy natychmiast zamrozić lub włożyć do lodówki. Owoce takie jak awokado, kiwi, brzoskwinie i gruszki powinny najpierw dojrzeć na blacie przed schłodzeniem. Nie przechowuj imbiru, jicamy, mandarynek ani granatów w lodówce, ponieważ w temperaturze pokojowej zachowują trwałość.

Suszenie


Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Suszenie niektórych produktów, takich jak owoce, warzywa i zioła, poprawia smak i zwalnia miejsce w kuchni. Suszenie usuwa wodę ze świeżej żywności, co zapobiega rozwojowi bakterii. Odwodniona żywność przetwarzana w domu powinna mieć zawartość wilgoci na poziomie zaledwie 20 procent lub mniej. Aby wysuszyć żywność, potrzebujesz piekarnika – niektóre owoce i warzywa wcześniej zblanszuj lub szybko zanurz we wrzącej wodzie, aby je zakonserwować.

Fermentacja

Sfermentowana żywność pomaga zwiększyć spożycie zdrowych probiotyków lub pożytecznych bakterii, których potrzebujesz do lepszego trawienia i zdrowia układu odpornościowego. Aby sfermentować żywność, musisz zacząć od lakto-fermentacji. Ten proces bakteryjny zachowuje i wzmacnia składniki odżywcze. Najpierw musisz posiekać, zetrzeć lub przygotować surowe jedzenie. Wybierz kulturę bakterii, której będziesz używać – serwatkę lub kulturę starterową. Przygotuj i dodaj solankę, a następnie umieść wszystko w szczelnym pojemniku. Żywność przechowuj w chłodnym pomieszczeniu. Aby zapobiec rozwojowi pleśni w sfermentowanej żywności, używaj świeżych owoców i warzyw.

Marynowanie

Jest podobne do fermentacji i można go używać do konserwowania potraw, takich jak buraki, kapusta, ogórki, mango, papryka, itp. Do przygotowania marynowanych potraw potrzebny jest roztwór o wysokiej kwasowości sporządzony w drodze naturalnej fermentacji lub przez dodanie octu i soli. Marynowanie pomaga zapobiegać psuciu się i wydłuża okres przydatności żywności do spożycia.✴︎

Podziel się wiedzą!