Kiedy najlepiej przyjmować witaminy i minerały?

Podziel się wiedzą!

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Wiele osób chętnie sięga po witaminy i suplementy diety. Jednak skuteczność takich produktów może być różna, w zależności od tego kiedy i jak są zażywane.

Pora dnia, posiłek i przyjęte płyny mogą mieć negatywny lub pozytywny wpływ na to, jak dobrze działają i wchłaniają się witaminy oraz suplementy. Specjaliści często zalecają spożywanie zróżnicowanej i bogatej w składniki odżywcze diety, ale momentami trudno jest polegać tylko na niej – suplementy są standaryzowane i dają gwarancję zawartości witamin na odpowiednim poziomie, dlatego czasem po prostu nie da się ich uniknąć – wręcz warto po nie sięgać. Ponadto istnieją badania sugerujące, że przyjmowanie witamin może odgrywać rolę w zmniejszaniu ryzyka chorób, takich jak problemy z sercem.

Witaminy z grupy B

Witaminy z grupy B mogą być przyjmowane razem w tym samym czasie. W rzeczywistości firmy oferują kompleksy witamin, które są kombinacjami dziennej ilości każdego z 8 rodzajów. Najlepszy czas na spożywanie witaminy B to moment po przebudzeniu. Zażycie na pusty żołądek może pomóc we wchłanianiu. 

Rozpuszczalne w wodzie


Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Witaminy rozpuszczalne w wodzie (np. C i niektóre B) nie są naturalnie produkowane ani przechowywane przez organizm ludzki. W rezultacie ludzie muszą często zażywać rozpuszczalne w wodzie witaminy pochodzące ze zwierząt, roślin i innych źródeł. Ciało nie magazynuje w szczególności witaminy C, więc warto sięgać po nią codziennie, najlepiej w małych dawkach co kilka godzin, choćby pod postacią soków czy owoców oraz właśnie suplementów.

Rozpuszczalne w tłuszczach

Witaminy rozpuszczalne w tłuszczach (A, D, E, K) należy zażywać w mniejszych dawkach. Są przechowywane w wątrobie i tkankach tłuszczowych, przeciętna i zdrowa osoba o zrównoważonej diecie otrzymuje wystarczającą ilość witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, choć suplementy mogą pomóc, gdy dieta jest źle zrównoważona i zbyt uboga.

Minerały

Ciało ludzkie potrzebuje zarówno witamin jak i minerałów do prawidłowego funkcjonowania. Podobnie jak witaminy, minerały są dostępne w suplementach bez recepty – 

w szczególności warto zainteresować się tymi zawierającymi żelazo, wapń, magnez oraz cynk. Właśnie te ciężko jest uzupełnić za pomocą samej diety, a są kluczem do zdrowia. ✤

Podziel się wiedzą!