senior

Fakty o robieniu zapasów żywności

Podziel się wiedzą!

Podczas gdy obecna fala pandemii koronawirusa słabnie, istnieje szansa, że ​​wirus powróci w ciągu roku podczas drugiej fali infekcji. Oznacza to, że warto pomyśleć o kupowaniu zdrowej żywności i nauczyć się robić zapasy. Oto kilka rzeczy, które należy wziąć pod uwagę.

Realistyczny cel

Zanim pójdziesz do sklepu spożywczego, najpierw rozważ kilka rzeczy: ile pieniędzy możesz wydać na jedzenie? Ile jedzenia możesz przechowywać? Jeśli nie masz dużych funduszy w rezerwie,  na początek zaleca się zakup trzydniowego zapasu nietrwałej żywności. To dobry punkt startowy. Gdy zaczniesz oszczędzać, będziesz mógł robić zapasy na większa ilość dni – docelowo na 2 tygodnie. Zakupione produkty systematycznie spożywaj i w ich miejsce kupuj nowe, cały czas utrzymując zapas.

Priorytet przechowywania wody

Zanim pomyślisz o zakupie większej ilości jedzenia, upewnij się, że masz wystarczająco dużo wody, aby przetrwać pandemię. Nie możesz polegać wyłącznie na wodzie z kranu, zwłaszcza jeśli nie masz pewności co do jej jakości. Ponadto woda z kranu może być wysycona środkami farmaceutycznymi, pestycydami i innymi radioaktywnymi i rakotwórczymi chemikaliami. Zaleca się kupowanie 3-4l wody dziennie na każdego domownika i zwierzę w gospodarstwie domowym. Podobnie jak w przypadku zapasów żywności, zwiększaj ilość butelek wody, aż osiągniesz co najmniej dwutygodniowy zapas. Zamiast butelek, możesz też zainwestować w dzbanek do filtrowania wody z kranu.

Wybieraj pożywne produkty

Nie wystarczy po prostu kupić jedzenie. Jeśli większość produktów, które wybierasz, to „śmieciowe jedzenie”, Twoje zdrowie pogorszy się, zanim COVID-19 dotrze do Ciebie. Zastanów się nad pożywnym i zdrowym jedzeniem , takim jak:

  • płatki,
  • konserwy i suszone mięso,
  • warzywa konserwowe i suszone owoce,
  • masło orzechowe,
  • mieszanki orzechów,
  • batoniki Granola,
  • zupy w puszkach.

Zaopatrz się w trwalsze, świeże produkty

Świeża i ekologiczna żywność jest bardzo pożywna i zapewni różnorodne korzyści zdrowotne. Zastanów się nad zakupem produktów, które mogą leżeć tygodniami, a nawet miesiącami, zwłaszcza jeśli przechowujesz je właściwie. Świeża, priorytetowa żywność to:

  • jabłka,
  • owoce cytrusowe, takie jak cytryny, limonki i słodkie pomarańcze,
  • kabaczki,
  • ziemniaki.

Kup kiełki

Jeśli chcesz uzupełnić zapasy żywności, rozważ zakup nasion, które posadzone mogą wykiełkować w słoikach. Istnieje wiele zdrowych, pożywnych i smacznych kiełków, które można uprawiać we własnym domu przy minimalnym nadzorze. Należą do nich brokuły, buraki, lucerna, soczewica, a nawet kiełki słonecznika.

Zarządzaj racjami żywnościowymi

Gdy zdobędziesz zapas żywności, upewnij się, że wszystkie produkty są właściwie przechowywane i że stale sprawdzasz ich pozostały okres przechowywania. Obracaj żywnością odpowiednio – zjadaj ją, gdy zbliża się do końca okresu przydatności do spożycia i w jej miejsce kup nową, dzięki czemu cały czas zachowasz odpowiedni zapas na wypadek wybuchu drugiej fali pandemii.

Podziel się wiedzą!