Fakty i mity o zrzucaniu kilogramów

Podziel się wiedzą!

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Doczekaliśmy się wiosny! Przyjazna aura sprzyja aktywnościom fizycznym. Zresztą – z okazji zbliżającego się lata każdy chciałby lepiej wyglądać, szczególnie na plaży. Nim zaczniesz ćwiczyć, poznaj porcję zaskakujących faktów i mitów na temat fitnessu.

Mit: Im więcej się pocisz, tym więcej tłuszczu spalasz.

Fakt: Niestety to tak nie działa. Pot jest tylko reakcją biologiczną, która ma na celu schłodzenie skóry oraz wyregulowanie temperatury ciała. Siłownia, przegrzane pomieszczenie lub duża ilość słońca – wszystkie te czynniki wywołują pocenie, ale to nie znaczy, że słońce czy duchota w budynku spalą Twoją tkankę tłuszczową, to byłoby zbyt piękne.

Mit: Bieganie obciąża kolana.

Fakt: Ważny jest stosunek siły mięśni czworogłowych i ścięgien – jeśli jest zachwiany, to podatność na urazy podczas biegania faktycznie wzrasta. Jednak jeśli mięśnie wspierające kolana są silne, to badania nie odnotowują większych problemów ze stawami podczas joggingu.

Mit: Rozciąganie po wysiłku fizycznym pomaga szybciej się zregenerować.

Fakt: Badania wykazują, że osoby, które rozciągały się po zakończeniu aktywności fizycznej wcale nie miały niższego poziomu kwasu mlekowego w organizmie, który wywołuje “zakwasy”. Ale za to ich elastyczność stawów uległa zwiększeniu.

Mit: Musisz ćwiczyć przez 45 minut, by odnieść zdrowotne korzyści.


Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Fakt: Tak naprawdę każde ćwiczenie aerobowe, bez względu na długość trwania, poprawia stan układu sercowo-naczyniowego. Mimo tego coraz więcej naukowców wskazuje mocne strony serii krótkich, 10-minutowych treningów, które łącznie trwają pół godziny,      zamiast jednorazowej aktywności o długości 30 minut.

Mit: Im więcej wizyt na siłowni w tygodniu, tym lepiej.

Fakt: Nic z tych rzeczy – harmonogram odpoczynku jest bardzo ważny. Tylko wtedy organizm może zregenerować się po wysiłku fizycznym, a właśnie wtedy poprawia się wygląd ciała. Zbyt częste treningi mogą przeciążyć organizm, przez co nie odniosą żadnego efektu. Istotne jest również zróżnicowanie treningów, ponieważ wykonywanie ciągle tych samych ćwiczeń może doprowadzić do kontuzji. 

Jednak mity mitami, warto również zwrócić uwagę na zaskakujące fakty, które pomogą uzyskać ładniejszą linię do lata.

Pomijanie snu może powodować przyrost masy ciała

Nawet częściowy niedobór snu potrafi wzmagać wytwarzanie hormonu greliny, co stymuluje uczucie głodu. Ponadto badania dowiodły, że osoby śpiące mniej, niż 7h, mają większe szanse przybierania na wadze.

Joga nie spala zbyt wielu kalorii

Joga faktycznie poprawia gibkość oraz wytrzymałość, ale nie pomaga schudnąć tak skutecznie, jak ćwiczenia stricte tlenowe. Dla porównania – 50 minut jogi pochłonie około 237 kalorii, a wymagającej jazdy na rowerze (np. spinning) – 600…

Wiosna to idealny czas do pracy nad własnym ciałem. Do lata zostało jeszcze trochę czasu i mając teraz na uwadze mity, które krążą po sieci – jest jeszcze szansa na pochwalenie się ładną sylwetką na plaży.❀

Podziel się wiedzą!