12 miesięcy do zdrowszego życia

Podziel się wiedzą!

Nowy Rok to idealny czas na zmiany! Również takie, które związane są ze zdrowiem. Małymi kroczkami łatwiej wprowadzać rewolucję, dlatego z tej okazji przygotowaliśmy kalendarz, który pomoże zmienić życie na zdrowsze w przeciągu najbliższego roku.

Jak to działa? Każdy miesiąc ma do zrealizowania konkretną „misję”. Wprowadź ją do życia w dowolnym dniu, gdy poczujesz gotowość. Przebrnij tak przez całe 12 najbliższych miesięcy kumulując poszczególne „misje”. Dzięki temu w styczniu przyszłego roku zmienisz swoje nawyki i rozpoczniesz zdrowsze życie!

Styczeń: skup się na pozytywach

Podaruj sobie odrobinę luzu! Skup się na pozytywnej stronie życia, na tym co kochasz, na swoich unikalnych cechach, na uroku swojego ciała. I na tym, co sprawia Ci radość. Dzięki temu zmniejszysz stres i podatność na choroby oraz poprawisz swoją wydajność.

Luty: stwórz dziennik odżywiania

Zapisuj codziennie swoje posiłki. To pozwoli Ci wprowadzić więcej różnorodności w odżywianiu, ograniczyć ilość kalorii oraz kontrolować częstotliwość i jakość jedzenia.

Marzec: ogranicz cukier

Owoce są dobre, słodycze już mniej. Duża ilość cukru zwiększa ryzyko chorób serca, dlatego zamiast słodkich napojów oraz cukierków, sięgnij po owoce.

Kwiecień: planuj posiłki

Planuj posiłki, które chcesz spożyć w danym tygodniu, na bieżąco kupuj odpowiednie produkty i przygotowuj je w domu, przechowując w lodówce. Dzięki temu ograniczysz tłuste i często niezdrowe jedzenie na mieście.

Maj: rozpocznij program treningowy

Brak ruchu zabija. Kup karnet lub skontaktuj się z trenerem personalnym, by zacząć ćwiczyć i pomóc pokonywać swojemu ciału fizyczne bariery. 

Czerwiec: pij wodę codziennie z rana

Szklanka wody z samego rana zmniejsza odwodnienie. Przy okazji pomoże zmaksymalizować Twoją wydajność. 

Lipiec: przemierzaj 10 tys. kroków dziennie

Ruch pomaga zwalczać zagrożenia związane z siedzącym trybem życia. Nie bój się spacerować!

Sierpień: wyklucz tłuste jedzenie

Żywność wysokoprzetworzona, pełna soli, cukru, i tłuszczów trans prowadzi choćby do otyłości i problemów sercowo-naczyniowych. Wyklucz ją zupełnie ze swojej diety.

Wrzesień: medytuj

Stres upośledza regenerację. Zacznij medytować, gdy odczuwasz napięcie. To pozwoli Ci się wyciszyć i uspokoić, a problemy psychologiczne zmniejszą się nawet o 44 %.

Październik: wprowadź dzień bez mięsa

Nie każdy dobrze zniesie wegetarianizm ale jeden dzień w tygodniu bez mięsa pozwoli dostarczyć wiele witamin, mikroelementów, błonnika i enzymów roślinnych, które wspomogą pracę organizmu oraz go oczyszczą.

Listopad: zapisz się na maraton

To nie musi być nic wielkiego – wystarczy zorganizowany bieg publiczny lub jakiekolwiek inne zawody amatorskie. Dzięki temu pokonasz nowe granice!

Grudzień: zacznij dłużej spać

Sen wspomaga utrzymanie prawidłowej wagi ciała, regeneruje i według wielu badaczy wydłuża życia. Planuj każdy dzień tak, aby sypiać minimum 7h dziennie.

Skoro wszystkie zmiany małymi kroczkami zostały już wprowadzone, to czas zacząć żyć na nowo w zdrowy sposób! Twój organizm z pewnością to szybko doceni. ❅

Podziel się wiedzą!