12 miesięcy do zdrowszego życia

Podziel się wiedzą!

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Nowy Rok to idealny czas na zmiany! Również takie, które związane są ze zdrowiem. Małymi kroczkami łatwiej wprowadzać rewolucję, dlatego z tej okazji przygotowaliśmy kalendarz, który pomoże zmienić życie na zdrowsze w przeciągu najbliższego roku.

Jak to działa? Każdy miesiąc ma do zrealizowania konkretną „misję”. Wprowadź ją do życia w dowolnym dniu, gdy poczujesz gotowość. Przebrnij tak przez całe 12 najbliższych miesięcy kumulując poszczególne „misje”. Dzięki temu w styczniu przyszłego roku zmienisz swoje nawyki i rozpoczniesz zdrowsze życie!

Styczeń: skup się na pozytywach

Podaruj sobie odrobinę luzu! Skup się na pozytywnej stronie życia, na tym co kochasz, na swoich unikalnych cechach, na uroku swojego ciała. I na tym, co sprawia Ci radość. Dzięki temu zmniejszysz stres i podatność na choroby oraz poprawisz swoją wydajność.

Luty: stwórz dziennik odżywiania

Zapisuj codziennie swoje posiłki. To pozwoli Ci wprowadzić więcej różnorodności w odżywianiu, ograniczyć ilość kalorii oraz kontrolować częstotliwość i jakość jedzenia.

Marzec: ogranicz cukier

Owoce są dobre, słodycze już mniej. Duża ilość cukru zwiększa ryzyko chorób serca, dlatego zamiast słodkich napojów oraz cukierków, sięgnij po owoce.

Kwiecień: planuj posiłki

Planuj posiłki, które chcesz spożyć w danym tygodniu, na bieżąco kupuj odpowiednie produkty i przygotowuj je w domu, przechowując w lodówce. Dzięki temu ograniczysz tłuste i często niezdrowe jedzenie na mieście.

Maj: rozpocznij program treningowy

Brak ruchu zabija. Kup karnet lub skontaktuj się z trenerem personalnym, by zacząć ćwiczyć i pomóc pokonywać swojemu ciału fizyczne bariery. 

Czerwiec: pij wodę codziennie z rana


Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Szklanka wody z samego rana zmniejsza odwodnienie. Przy okazji pomoże zmaksymalizować Twoją wydajność. 

Lipiec: przemierzaj 10 tys. kroków dziennie

Ruch pomaga zwalczać zagrożenia związane z siedzącym trybem życia. Nie bój się spacerować!

Sierpień: wyklucz tłuste jedzenie

Żywność wysokoprzetworzona, pełna soli, cukru, i tłuszczów trans prowadzi choćby do otyłości i problemów sercowo-naczyniowych. Wyklucz ją zupełnie ze swojej diety.

Wrzesień: medytuj

Stres upośledza regenerację. Zacznij medytować, gdy odczuwasz napięcie. To pozwoli Ci się wyciszyć i uspokoić, a problemy psychologiczne zmniejszą się nawet o 44 %.

Październik: wprowadź dzień bez mięsa

Nie każdy dobrze zniesie wegetarianizm ale jeden dzień w tygodniu bez mięsa pozwoli dostarczyć wiele witamin, mikroelementów, błonnika i enzymów roślinnych, które wspomogą pracę organizmu oraz go oczyszczą.

Listopad: zapisz się na maraton

To nie musi być nic wielkiego – wystarczy zorganizowany bieg publiczny lub jakiekolwiek inne zawody amatorskie. Dzięki temu pokonasz nowe granice!

Grudzień: zacznij dłużej spać

Sen wspomaga utrzymanie prawidłowej wagi ciała, regeneruje i według wielu badaczy wydłuża życia. Planuj każdy dzień tak, aby sypiać minimum 7h dziennie.

Skoro wszystkie zmiany małymi kroczkami zostały już wprowadzone, to czas zacząć żyć na nowo w zdrowy sposób! Twój organizm z pewnością to szybko doceni. ❅

Podziel się wiedzą!